Gyakran ismételt kérdések

Általános tudnivalók

A távfelügyelet egy vagyonvédelmi szolgáltatás, melynek alapvető feltétele, hogy a védendő ingatlan vagy jármű rendelkezzen egy telepített riasztó rendszerrel. A távfelügyelet riasztó rendszer és a távfelügyeleti központ folyamatos kapcsolatban (rádiós vagy GPRS átjelzéssel) van. A felügyelt riasztó rendszerekről érkező jelzéseket a diszpécser szolgálat figyeli a nap 24 órájában, a beérkezett adatokat értelmezi, és amennyiben szükséges, intézkedik. 28 saját rádiós átjátszó állomást telepítettünk megyeszerte, melyek segítségével ügyfeleinknél felhelyezett rádióadó frekvencia útján kommunikál a bajai központunkkal, azaz fogadja a szükséges riasztást vagy egyéb, mint például nyitásról, zárásról vagy áramszünetről szóló jelzéseket.  Ami fontos, hogy az ügyfeleknél kihelyezett rádió adóért nem kell fizetni, azt mi biztosítjuk ügyfeleink részére díjtalanul a szolgáltatás fennállása alatt, így akár havi 1000 forintot is megtakaríthat ügyfelünk. A telefonon vagy GPS modulon keresztül kommunikáló riasztók működési feltételei, ezen eszközök fenntartása sok esetben még az ezer forintot is meghaladja, nem beszélve a meghibásodás és szabotázs veszélyeiről. Tapasztalat, hogy amikor a riasztóközpont meghibásodik, az elkezd különböző eseményt (pl. téves riasztás, teszthiba, stb.) küldeni a központba. Minden egyes jelzés egy telefonhívásnak minősül, ami ha percalapú számlázással van előfizetve, akár egy hónapban 70-80 ezer forintos telefonszámlát jelenthet, ami az ügyfél plusz költsége. A rádiós átjelzők esetében ez kizárt, nincs telefonköltség.

Ezt sajnos mi sem ígérhetjük! A riasztó rendszer és a távfelügyelet alapvetően arra hivatott, hogy amikor a betörés megtörténik, arról a lehető legrövidebb időn belül értesüljön egy olyan személy, aki döntést hoz, és intézkedik. (Pl. a diszpécser, aki kivonuló szolgálatot küld, vagy a tulajdonos, aki a helyszínre megy.) A legfontosabb az, hogy megzavarja az elkövetőt, és korlátozza a betörés idejét, ezzel csökkenti az okozott kár mértékét, és növeli az elfogás esélyét.
A szolgáltatás időtartama határozatlan, illetve  határozott idejű is lehet. Határozott idő vállalása esetén áraink kedvezőbbek, így amennyiben hosszútávon gondolkozik, érdemes ez utóbbit választani.
Azért szükséges a távfelügyelet, mert ez esetben a riasztásról azonnal értesülünk, és azonnal intézkedni tudunk. A háttérben egy szakképzett csapat vigyáz az Ön értékeire, és megteszik a szükséges intézkedéseket. Ha nem kér távfelügyeletet, akkor a helyszíni riasztásról sem Ön, sem egy szakképzett kivonuló szolgálat nem fog értesülni, így valódi intézkedést sem tud kezdeményezni. Ön is tudja, hogy manapság ha megszólal egy hangjelző, az emberek többsége közönyösen reagál, hiszen nap, mint nap többször hallja, megszokottá vált. Valódi segítséget a távfelügyelet és a kivonuló szolgálat nyújt.
Amennyiben a meglévő szolgáltatása helyett egy másik szolgáltatástípusra szeretne áttérni, és bővebb információra lenne szüksége, ingyenes felmérési lehetőséget, árajánlatot biztosítunk az Ön részére. Elérhetőségeit a cégünk e-mail címére megadva kollégáink rövid időn belül felveszik Önnel a kapcsolatot. Amennyiben változik számlázási címe, az értesítendő személyek adatai illetve elérhetősége, úgy a változást írásban, vagy az elérhetőség menüpont alatt jelezheti. További részletekért hívja az ügyfélszolgálatot!
Igen a riasztó rendszerek telepíthetőek hangjelző nélkül is. A sziréna manapság a környezet felháborodását hamarább felkelti, mint a betörő távoltartását, mely akár hosszú órákig is képes szólni. Lekapcsolni azt csak a helyszínen lehet. Egy csendes jelzés, mely értesíti a felügyeletünket, sokkal hatékonyabb egy esetleges rajtakapáskor.
Nem. Bármely gyártó riasztó rendszerét távfelügyeletre lehet kötni, amennyiben rendelkezik megfelelő kommunikátorral.
Amennyiben ellenőrizni szeretné a rendszer helyes működését a következő módon kell eljárnia: 1. Telefonáljon be diszpécserközpontunkba, és jelszavával mondja le előre az intézkedést! 2. Diszpécser megkérdezi, milyen hosszú ideig kéri várhatóan az intézkedés felfüggesztését. Jelöljön meg olyan időtartamot, amennyi idő alatt biztosan lezajlik a tesztelés (általában fél óra elegendő)! 3.Élesítse be riasztórendszerét, majd okozzon riasztást! Akár több zónán is végigmehet, jegyezze meg, mely helyiségek érzékelőit kellett beindítania, majd kapcsolja ki riasztórendszerét! 4. Hívja fel újra diszpécserünket, és ellenőrizze, hogy a riasztások beérkeztek-e a távfelügyeletre! Részletesebb megbeszélnivalók, egyéb kérdések esetén diszpécsereink továbbítják kérdését a technikai ügyeletnek. 5. A szolgáltatás ismét éles státuszba kerül, amikor Ön jelzi a tesztelés befejezését. Amennyiben ezt elfelejtené, a rendszer automatikusan is éles státuszba teszi szolgáltatását az előre megbeszélt felfüggesztési idő leteltekor. 6. Amennyiben hosszabb időre van szüksége a teszteléshez vagy a riasztórendszerén karbantartást, szerelést végeznek, bármikor kérheti a felfüggesztett időszak további meghosszabbítását a diszpécserközpontunknál.

Megrendelés és telepítés

A megrendelést minden esetben megelőzi egy személyes konzultáció, amennyiben szükséges díjmentes helyszíni felmérés, és árajánlat küldés. Megrendeléskor kollégánk egyeztet Önnel egy megfelelő időpontot, a telepítés elvégzésére. A telepítés a megrendeléstől számított 1-2 naptól akár 1-2 hetes intervallumig nyúlhat, a rendszer méretétől, munka mennyiségétől, és a szükséges eszközök beszerzésének lehetőségeitől függően.
Szüneteltetni lehet, melyet minden esetben írásban kell kezdeményezni. A felfüggesztett rendszerekről beérkező jelzésekre a Távfelügyeleti központ semmilyen intézkedést nem kezdeményez.
Nem, egy meglévő riasztórendszert bármikor távfelügyeletre lehet kötni.
Igen. A riasztó tervezésekor az ingatlan méretéhez, és a használati szokásokhoz igazítjuk a rendszer felépítését. Távfelügyelni minden olyan ingatlant tudunk, mely rendelkezik kommunikáció-képes riasztó rendszerrel.

A riasztó működése

A kivonuló szolgálat a helyszínre érkezve ellenőrzi az ingatlant. Behatolásra utaló jeleket keres, illetve megpróbálja meghatározni mi okozhatta a jelzést. Az ellenőrzést követően értesíti a távfelügyeleti központot. A központ munkatársa tájékoztatja a megadott értesítendő személyt a helyszínen tapasztaltakról, valamint az ő döntésének megfelelően a kivonuló szolgálatot vagy a helyszínen tartja, vagy tájékoztatja, hogy távozhatnak.
A járőrszolgálat járművei folyamatosan mozgásban vannak, így fix kiérkezési időt nem tudunk megadni. A megkötött szolgáltatási szerződés tartalmazza a vállalt kiérkezési időt, mely az esetek döntő többségében a riasztás beérkezését követő 15 perc. Egyedi esetekben ettől eltérő is lehet a vállalt intervallum, melyet a szerződésben feltüntetünk. Természetesen a szolgálat adott helyzetétől függően a kiérkezési idő akár 1 perc is lehet!
Amennyiben Ön kivonulást tartalmazó díjcsomagra fizet elő, a távfelügyeleti központ munkatársa odairányítja a kivonuló szolgálatot, valamint értesíti a megadott személyeket. A pontos folyamat leírást szerződésünk tartalmazza. Diszpécserünk azonosítás után tájékoztatja Önt a történtekről, valamint a helyszíni ellenőrzés eredményéről. Ezek alapján Önnek döntést kell hoznia, hogy a kivonuló szolgálat elhagyhatja-e a helyszínt, vagy megvárja Önt, amíg a helyszínre ér, és együtt ellenőrzik az ingatlant. Értesítéses díjcsomag esetén a szolgálat tájékoztatja Önt a riasztásról. Valós betörésnél diszpécserünk a hatóság értesítését is elvégzi Ön helyett.
A szerződéskötéskor kollégáink javasolják Önnek, hogy több elérhető személyt adjon meg az értesítési listán, és ezek sorrendjét is jelölje meg. Amennyiben tehát közvetlenül Önt nem érjük el, értesítjük az Ön által megjelölt személyt. A kivonuló szolgálat tagjai nem mennek be az Ön lakásába, és nem kezelik riasztó rendszerét sem. A szolgálat a helyszínen ellenőrzi az ingatlant, és biztosítja a helyszínt, amíg Ön vagy meghatalmazottja odaér. A szerződés megkötésével Ön felhatalmazza a kivonuló szolgálat tagjait, hogy az Ön vagy meghatalmazottjának jelenléte nélkül az ingatlan belső helyiségeibe belépjen, de kizárólag az élet- és vagyonbiztonságot közvetlenül veszélyeztető helyzet vagy cselekmény elhárítását, illetve megszüntetését célzó, és a belépés nélkül nem végrehajtható intézkedések esetére.
Amennyiben kutya van a háznál, a szolgáltatás megrendelésekor rögzítjük a szerződésben, valamint a kivonuló szolgálat tagjait tájékoztatjuk erről. Amennyiben a kutya meg van kötve, vagy kenelbe van zárva, a kivonuló a leadott kapukulccsal, vagy kóddal belép az ingatlan területére, és elvégzi a szükséges ellenőrzést. Amennyiben a kutya szabadon van a kerítésen belül, a kivonuló nem megy be az ingatlan területére. Az ellenőrzést a kerítésen kívülről végzi el, és a tulajdonos, vagy a helyszín re érkező képviselővel együtt lép az ingatlan területére.
Téves jelzést okozhat a házi állat, amennyiben nem megfelelően kiválasztott, vagy nem megfelelően beállított mozgásérzékelő van a rendszerre csatlakoztatva. Amennyiben háziállatot tart, vagy a jövőben tervezi tartását, mindenképpen jelezze ezt a felmérést végző kollégánknak. A téves jelzések kisállatvédelemmel ellátott mozgásérzékelők alkalmazásával a legtöbb esetben kiküszöbölhetőek. Természetesen mivel az állatok mozognak, időnként ilyen esetben is előfordulhat téves jelzés.
A diszpécser tájékoztatja Önt, hogy pontosan melyik zónából érkezett a riasztás jelzés, illetve milyen intézkedéseket tettek a riasztással kapcsolatban. A riasztás keletkezésétől számított 2 percen belül lehetősége van a járőrszolgálat kivonulásának lemondására.